Pracownia Humanistyczna
kierownik: Iwona Rostankowska - edukacja humanistyczna, język polski, egzaminy zewnętrzne, edukacja wielokulturowa, trener ze specjalnością prowadzenia szkoleń i warsztatów dla kadr systemu oświaty
- Małgorzata Zofia Chludzińska-Kopińska - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli języka obcego i zespoły nauczycielskie szkół podstawowych z terenu powiatów sępoleńskiego, świeckiego i tucholskiego
- Emilia Chrebor-Paciorek - doradcy metodyczny (wspiera nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie szkół podstawowych z terenu: m. Bydgoszczy, m. Inowrocławia oraz powiatów: bydgoskiego, tucholskiego, świeckiego, nakielskiego, sępoleńskiego, mogileńskiego i żnińskiego.
- Katarzyna Karska-Rasmus - język niemiecki, dyplomowany mediator
- Ewa Kujawa - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli języka polskiego i rady pedagogiczne szkół podstawowych z terenu powiatów inowrocławskiego, mogileńskiego, nakielskiego i żnińskiego)
- Agnieszka Obrocka-Hoc - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli języka niemieckiego i rady pedagogiczne szkół podstawowych z terenu powiatów sępoleńskiego i nakielskiego)
- Anna Rupińska - redaktor czasopisma UczMy, dziennikarstwo
- Elżbieta Zmarzlak - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli języka polskiego i rady pedagogiczne szkół podstawowych z terenu powiatów bydgoskiego, sępoleńskiego, świeckiego i tucholskiego)
- Marzena Wojtynowska - doradca metodyczny (wspiera nauczycieli historii i zespoły nauczycielskie szkół ponadpodstawowych z terenu m. Bydgoszczy i powiatów: bydgoskiego, inowrocławskiego, mogileńskiego, nakielskiego, sępoleńskiego, świeckiego, tucholskiego i żnińskiego)
Celem Pracowni Humanistycznej w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy jest wszechstronne i profesjonalne wspomaganie szkół i placówek poprzez wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli, doradców metodycznych, dyrektorów szkół i placówek, pracowników organów nadzorujących i prowadzących szkoły i placówki, zespołów nauczycielskich oraz innych podmiotów edukacyjnych zgodnie z ich potrzebami i zainteresowaniami.
Jesteśmy profesjonalistami i współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi. Inicjujemy i wspieramy współpracę na rzecz edukacji na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym oraz międzynarodowym. Diagnozujemy i wspieramy kreatywność i innowacyjne rozwiązania w edukacji.
Zadania pracowni:
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych nauczycieli wszystkich typów szkół z następujących przedmiotów:
- języka polskiego
- języków obcych
- historii i wiedzy o społeczeństwie - organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego nauczycieli wszystkich typów szkół i etapów edukacyjnych
- współpraca z organami prowadzącymi nadzór pedagogiczny w zakresie diagnozowania i opracowywania priorytetów doskonalenia zawodowego nauczycieli
- wspieranie nauczycieli przedmiotów humanistycznych w podejmowaniu nowatorskich inicjatyw i organizowanie warunków do wymiany doświadczeń oraz promowanie działań w zakresie dobrych praktyk
- współpraca z różnymi podmiotami na rzecz doskonalenia zawodowego nauczycieli w całym środowisku edukacyjnym
- organizowanie i prowadzenie doradztwa metodycznego zgodnie ze wskazanymi potrzebami
- publikowanie materiałów metodycznych, opracowanie i upowszechnianie artykułów w czasopiśmie UczMy i na stronie internetowej placówki
- promowanie działalności KPCEN w Bydgoszczy
- opracowywanie oferty programowej na dany rok szkolny.
- współpraca z nauczycielami konsultantami w innych pracowniach w KPCEN w Bydgoszczy
- doskonalenie własne.
- realizacja innych zadań powierzonych przez dyrektora KPCEN w Bydgoszczy lub organ prowadzący.
Zadania pracowni realizujemy poprzez następujące formy:
- sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów humanistycznych
- kursy
- warsztaty
- wykłady
- szkolenia zespołów nauczycielskich
- konferencje, seminaria
- konsultacje indywidualne
Adresaci naszych usług i przedsięwzięć
- pracownicy organów nadzorujących i prowadzących szkoły i placówki
- doradcy metodyczni
- nauczyciele wszystkich przedmiotów i specjalności, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli przedmiotów humanistycznych
- wszyscy zainteresowani problematyką oświatową