kierunki polityki oświatowej państwa, technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy szkoły / placówki
Krytyczna analiza informacji w Internecie - jak odróżnić fakty od fałszu? Ćwiczenia i praktyczne narzędzia. KIERUNEK 5 POP
Organizacja
- Liczba godzin szkolenia może zostać dostosowana do potrzeb placówki zamawiającej.
- Szkolenie może być realizowane w formie stacjonarnej lub zdalnej.
- Definicja i znaczenie kompetencji medialnych, informacyjnych oraz cyfrowych dla uczniów
- Identyfikacja i analiza różnych rodzajów zagrożeń cyfrowych, takich jak fałszywe informacje, cyberprzemoc, cyberprzestępczość
- Przedstawienie roli AI w generowaniu i dystrybucji treści online.
- Wspieranie uczniów w krytycznej analizie treści dostępnych w internecie:
- Kluczowe zasady kierujące analizą zasobów medialnych
- Analiza przypadków
Program
- Odpowiedzialne rozwijanie kompetencji medialnych, informacyjnych oraz cyfrowych ucznia
- Zagrożenia cyfrowe
- Sztuczna inteligencja - wyzwania, możliwości, zagrożenia
- Wspieranie uczniów w krytycznej analizie treści dostępnych w internecie
- Kluczowe zasady którymi warto kierować się podczas analizy zasobów medialnych
Cel
- Wprowadzenie uczestników do odpowiedzialnego rozwijania kompetencji medialnych, informacyjnych oraz cyfrowych
- Omówienie zagrożeń cyfrowych związanych z dostępem do informacji w internecie
- Analiza wyzwań, możliwości i zagrożeń związanych ze sztuczną inteligencją w kontekście przetwarzania informacji
- Zaprezentowanie strategii i narzędzi wspierających uczniów w krytycznej analizie treści dostępnych w internecie
- Wskazanie kluczowych zasad, którymi warto się kierować podczas analizy zasobów medialnych w celu rozpoznania prawdziwych informacji
- Przedstawienie przykładów scenariuszy zajęć z zakresu analizy zasobów internetowych pod kątem ich wiarygodności