kierunki polityki oświatowej państwa, technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy szkoły / placówki
Multitasking (wielozadaniowość) cyfrowego ucznia. Efektywność czy iluzja efektywności? KIERUNEK 5 POP
Organizacja
Liczba godzin szkolenia może zostać dostosowana do potrzeb placówki zamawiającej.
- Czym jest multitasking poznawczy – i dlaczego to mit?
- Interferencja poznawcza i pamięć robocza – jak działa uczeń w świecie bodźców?
- Doomscrolling, powiadomienia i złudzenie produktywności
- Skupienie i koncentracja – dlaczego warto spowolnić uczniów?
- Jak rozmawiać z uczniami o stylu pracy, produktywności i odpoczynku
Adresat szkolenia:
Nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych zainteresowani wspieraniem uczniów w rozwoju koncentracji, refleksji, uważności i zdrowych nawyków cyfrowych.
Program
- Mit multitaskingu
- Jak działa uczeń w świecie bodźców?
- Spowolnienie sposobem na produktywność
Cel
- Uświadomienie nauczycielom, czym jest multitasking poznawczy i jakie ma skutki dla funkcjonowania uczniów
- Przedstawienie naukowych podstaw wpływu bodźców cyfrowych na uwagę, pamięć i samopoczucie
- Pokazanie praktycznych metod wspierania koncentracji uczniów w szkole
- Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów z młodzieżą o uważności, cyfrowych nawykach i mitach produktywności