CEN Bydgoszcz 6        


A A A

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy prowadzi działalność edukacyjną na terenie miasta Bydgoszczy oraz powiatów: bydgoskiego, inowrocławskiego, mogileńskiego, nakielskiego, sępoleńskiego, świeckiego, tucholskiego i żnińskiego.

Jesteśmy największą wojewódzką placówką doskonalenia nauczycieli w województwie kujawsko-pomorskim, zarówno pod względem zasięgu terytorialnego, liczby nauczycieli, których obejmujemy opieką merytoryczną, jak i liczby etatów dydaktycznych, które posiadamy.

Placówka obejmuje wsparciem blisko 50% nauczycieli województwa kujawsko-pomorskiego, to jest około 21 tysięcy.

Co nas wyróżnia?

  • Mamy ponad 30-letnie doświadczenie w organizowaniu i prowadzeniu doskonalenia zawodowego dyrektorów oraz nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.
  • Od 2005 roku jesteśmy placówką akredytowaną (ponad 13 lat!), godną zaufania, która gwarantuje wysoką jakość świadczonych przez nas usług, uprawnioną do prowadzenia kursów kwalifikacyjnych.
  • Każdego roku szkolimy ok. 10 tysięcy dyrektorów i nauczycieli szkół, którzy nam zaufali i realizują z nami zajęcia wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa oraz wprowadzanych zmian w systemie oświaty, realizacji podstaw programowych, przygotowania do analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego, wyników egzaminów zewnętrznych.
  • Zatrudniamy najlepszych ekspertów, wieloletnich trenerów, wielokrotnie wyróżnianych nauczycieli konsultantów.
  • Służymy pomocą, wsparciem i odpowiadamy na bieżące potrzeby szkół, zarówno dydaktyczno-wychowawcze, jak i w zakresie prawa oświatowego.

Zapraszamy dyrektorów i nauczycieli wszystkich typów szkół do współpracy i zachęcamy do skorzystania z szerokiej oferty zajęć.

 
PLANOWANE DZIAŁANIA W KUJAWSKO-POMORSKIM CENTRUM EDUKACJI NAUCZYCIELI W BYDGOSZCZY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020 

KIERUNKI  POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA

1. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych

KONFERENCJE/SEMINARIA

  • Zadania świetlicy związane z wdrażaniem dziecka do świata wartości - konferencja dla wychowawców świetlic
  • Kształtowanie postaw poszanowania godności drugiego człowieka poprzez  eliminowanie zachowań agresywnych i przemocowych. Sposoby wsparcia nauczycieli i uczniów.

 

INNE DZIAŁANIA

  • Udział w programie profilaktyczno-alternatywnym Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy, Urzędu Marszałkowskiego oraz Fundacji Tumult: SZTUKA WYBORU

 

2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych

KONFERENCJE/SEMINARIA

  • Śpiewamy razem pieśni wojenne i wojskowe – wydarzenie z okazji 80 rocznicy wybuchu II wojny światowej pod ogólnopolskim patronatem Muzeum II Wojny Światowej

 

WARSZTATY METODYCZNE/SZKOLENIA

  • Ceremoniał szkolny, poczet flagowy i poczet sztandarowy
  • Jednym głosem o wartościach
  • Wartości w świecie dziecka
  • Wprowadzenie dziecka w świat wartości
  • Wychowanie patriotyczne dziś - społeczeństwo z tradycjami jutro
  • Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów
  • Program „Przyjaciele Zippiego”

 

INNE DZIAŁANIA

1. WOJEWÓDZKI KONKURS INTERDYSCYPLINARNY O WIELKICH POLAKACH 
2. św. Jan Paweł II na tle historii Polski w XX i XXI wieku
dla uczniów
3. 
klas VI - VIII szkół podstawowych w roku szkolnym 2019/2020 organizowany w województwie kujawsko-pomorskim
4. 
Olimpiada Wiedzy o Rodzinie dla uczniów szkół ponadpodstawowych
5. 
Projekt edukacyjny ŻABI SKOK
6. 
Projket edukacyjny LEŚNA SKRZYNIA SKARBÓW
7. 
Projekt edukacyjny SEGREGUJEMY ODPADY OD NAJMŁODSZYCH LAT
8. 
Konkurs na scenariusz lekcji/zajęć do filmu pt. Piłsudski

3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych

KONFERENCJE/SEMINARIA

  • Szkolny doradca zawodowy – nowe wyzwania i nadzieje
  • Założenia nowej podstawy programowej podstaw przedsiębiorczości
  • Jak tworzyć nowe media za pomocą urządzeń mobilnych - sposób na realizację matematyczno-przyrodniczych projektów edukacyjnych (przyroda, biologia, geografia, fizyka, chemia, matematyka)?
  • Wdrażanie podstawy programowej z geografii w szkole ponadpodstawowej
  • Vademecum nauczyciela matematyki – konferencja dla nauczyciela szkół ponadpodstawowych nt. nowej podstawy programowej
  • Vademecum nauczyciela chemii – konferencja dla nauczyciela szkół ponadpodstawowych nt. Nowej podstawy programowej
  • Informatyka w szkole ponadpodstawowej – konferencja dla nauczycieli informatyki w szkołach ponadpodstawowych
  • Przyszłość edukacji polonistycznej wyznaczana nowymi podstawami programowymi. Planowanie pracy na lekcjach języka polskiego
  • Konferencje dla nauczycieli bibliotekarzy:
    Wybrane zagadnienia nowej podstawy programowej języka polskiego w aspekcie współpracy polonisty i nauczyciela bibliotekarza
    Podstawa programowa  a  działania edukacyjne nauczycieli  bibliotekarzy
  • I LABORATORIUM DALTOŃSKIE

 

WARSZTATY METODYCZNE/SZKOLENIA

  • Podstawa programowa z matematyki w szkole ponadpodstawowej
  • Egzamin ósmoklasisty z matematyki
  • Jak wykorzystać wyniki egzaminów zewnętrznych w pracy nauczyciela matematyki szkoły podstawowej?
  • Ocenianie kształtujące na lekcjach chemii
  • “Młody odkrywca” - jak rozwijać kompetencje badawcze ucznia na zajęciach pozalekcyjnych w obszarze nauk ścisłych
  • Doświadczenia i eksperymenty w pracy nauczyciela chemii
  • Ocenianie kształtujące na lekcjach języka niemieckiego
  • Dobra lekcja języka niemieckiego
  • Strategie uczenia się języka niemieckiego
  • Współczesne tendencje w dydaktyce języków obcych
  • Wykorzystanie opowiadań i bajek na lekcji języka angielskiego
  • Dobra lekcja języka angielskiego
  • Jak się uczyć języka angielskiego?
  • Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego
  • Ocenianie kształtujące w procesie uczenia się i nauczania języka angielskiego
  • Time and tense, czyli jak rozumieć i tłumaczyć odwzorowanie czasu w czasach gramatycznych języka angielskiego
  • Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
  • Okresy warunkowe – te prawdziwe i te, które się pod nie podszywają, czyli jak wyrazić rzeczywistość czasami nierzeczywistymi
  • Obserwacja lekcji języka obcego na przykładzie lekcji języka angielskiego
  • Strategie i techniki oceniania kształtującego
  • Komputerowe wspieranie oceniania
  • Ewaluacja pracy dydaktycznej nauczyciela
  • Ewaluacja wewnętrzna jako autonomiczne działanie szkoły
  • Jak zaplanować dobrą lekcję?
  • Warsztat pracy początkującego nauczyciela
  • Jak zwiększyć skuteczność edukacji szkolnej?
  • Projektowanie zmian w systemie dydaktycznym nauczyciela na podstawie wyników egzaminu maturalnego z geografii
  • Obserwacje i eksperymenty na lekcjach przyrody i geografii
  • Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego. Rekomendacje metodyczne
  • Opowiadanie twórcze w szkole podstawowej
  • Lekturowy zawrót głowy. Jak pracować z tekstami literackimi w szkole ponadpodstawowej?
  • Nowa podstawa programowa języka polskiego w szkole ponadpodstawowej - zadania nauczyciela i zespołu przedmiotowego
  • Tworzenie wypowiedzi w szkole ponadpodstawowej – profil kompetencyjny maturzysty
  • Plan daltoński sposobem na samodzielność dzieci
  • Nauka czytania przygodą
  • Kocham cię książko
  • Od kreślenia pierwszych znaków do świadomego pisania

 

INNE DZIAŁANIA

  • Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli języka angielskiego w szkołach podstawowych

           Kluczowe kompetencje

  • Kurs języka angielskiego dla nauczycieli – poziom B1, B2
  • Kurs języka niemieckiego dla nauczycieli – poziom A1+/A2

 

4. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów

KONFERENCJE/SEMINARIA

  • Wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego z matematyki 2019 (zakres podstawowy i rozszerzony) w pracy nauczycieli szkoły ponadgimnazjalnej – konferencja we współpracy z OKE Gdańsk
  • Tajemnice myślenia matematycznego: dlaczego nie wszystkie dzieci lubią matematykę? - 2 konferencje we współpracy z KO

 

WARSZTATY METODYCZNE/SZKOLENIA

  • Metoda eksperymentu na lekcji matematyki
  • Gra dydaktyczna na lekcji matematyki
  • Formy i metody pracy wspierające rozwój kompetencji kluczowych uczniów
  • Matematyka w ruchu
  • Egzamin ósmoklasisty z matematyki
  • Jak wykorzystać wyniki egzaminów zewnętrznych w pracy nauczyciela matematyki w szkole podstawowej?
  • Podstawa programowa matematyki w szkole podstawowej,
  • Myślę, więc... rozwiązuję zadania
  • Logika dla dzieci
  • Od konstrukcji z klocków do inteligencji przestrzennej
  • Przedszkolak w świecie matematyki

 

INNE DZIAŁANIA

  • Matura próbna z matematyki 2020
  • Program DZIECI MYŚLĄ, DZIAŁAJĄ I MÓWIĄ, czyli BYDGOSKI BĄBEL MATEMATYCZNY rusza w świat (I grupa - gmina ŚWIECIE, II grupa - gmina NAKŁO)

 

5. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego

 KONFERENCJE/SEMINARIA

  • Nowomedialne wspomaganie pracy nauczyciela humanisty
  • Forum Praktyków Bezpieczne i celowe wykorzystanie TIK w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie języka obcego
  • EDUKACJA – INSPIRACJA
  • Wprowadzenie do sieci komputerowych

 

WARSZTATY METODYCZNE/SZKOLENIA

  • Narzędzia internetowe w pracy dydaktycznej nauczyciela języka angielskiego
  • Projektanci innowacji – rozwijanie kompetencji cyfrowych i w zakresie przedsiębiorczości
  • Mapa karier - narzędzie interaktywne w pracy doradcy zawodowego
  • GIS – System Informacji Geograficznej w podstawie programowej
  • Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej
  • Zaprogramuj przyszłość - najmłodsi w świecie programowania
  • Elementy elektroniki i robotyki na lekcjach techniki
  • Tablica interaktywna w przedszkolu
  • Bitable – tworzenie animacji. Narzędzia online w pracy nauczyciela
  • Storybird, czyli multimedialna książka obrazkowa - narzędzia online w pracy nauczyciela
  • Grafika komputerowa w dydaktyce
  • Środowisko Scratch - podstawy programowania
  • Zastosowanie interaktywnych narzędzi w nauczaniu
  • Montaż i edycja krótkich filmów na potrzeby edukacji
  • Praca w chmurze
  • Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie
  • Programowanie w C++ i Python
  • Interaktywne aplikacje edukacyjne w LearningApps
  • Wykorzystanie platformy Edupolis
 
 6. Tworzenie oferty programowej w kształceniu zawodowym. Wdrażanie nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego

KONFERENCJE/SEMINARIA

  • Nowy wymiar kształcenia zawodowego
  • Doskonalenie zawodowe nauczycieli w świetle zmian prawa oświatowego

 

WARSZTATY METODYCZNE/SZKOLENIA

  • Metodologia opracowania programu nauczania zawodu
  • Modyfikowanie programu nauczania zawodu
  • Metoda tekstu przewodniego w kształceniu branżowym
  • Egzamin Zasady i warunki przeprowadzania
  • Rodzaje, obszary i formy współpracy szkoły i potencjalnych pracodawców w zakresie kształcenia zawodowego
  • Podstawowe wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w kształceniu zawodowym

 

INNE DZIAŁANIA

  • Wizyta studyjne w firmie Atos Global Delivery Center Polska sp. z o.o. sp. k. 

 

PRIORYTETY KUJAWSKO-POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY

1. Organizacja procesu dydaktycznego przez nauczycieli w sposób sprzyjający się efektywnemu uczeniu się, z wykorzystaniem wyników diagnozy uczniów uwzględniającej wskazania zawarte w opiniach i orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego

 KONFERENCJE/SEMINARIA

  • Od nauczania do uczenia się - daltońskie inspiracje
  • Program wspomagania przedszkoli w rozwoju: Bawię się, uczę się - wiem i potrafię

 

WARSZTATY METODYCZNE/SZKOLENIA

 
2. Kształtowanie odpowiedzialności oraz postaw obywatelskich uczniów poprzez działania wynikające z inicjatyw uczniowskich

WARSZTATY METODYCZNE/SZKOLENIA

  • Aktywizowanie uczniów do zarządzania swoimi zasobami
  • Mobilność edukacyjno-zawodowa, czyli o powodzeniu na rynku pracy
  • Dziecięca demokracja – ponadczasowa pedagogika Celestyna Freineta
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd